27 Temmuz 2012

Salih Evlat


          Eskiden beri şiir yazarım hatta liseden mezun olduğum yıl kitap çıkarmak için yardım bile almaya başlamıştım. Ama yoğun sınav temposu ve üniversite hayalleri dolayısıyla ciddi bir uğraş sergileyemedim. Sonuç günlüğümün kıyısında köşesinde yazılmış mektup ve şiirler duruyor. İnşaallah ilerde buradan yayınlamayı düşünüyorum. Peki bunu neden anlattım. Hep şiirlerimden birini Dursun Ali Erzincanlı'nın okumasını istemiştim. Sonradan Dursun Beyle tanışma fırsatı da buldum ama şiirlerimi göstermek aklımdan bile geçmedi.

                       Dursun Ali Erzincanlı'nın 'Kırk Yaşındasın' şiirinde bir bölüm var:

                         Benden sonra öyle kimseler gelecek ki..!
                       'Keşke peygamberi görseydikte, ne malımız ne evladımız olmasaydı.' Diyecekler...

                        Ve hep bahsedilir evlat cennet nimetiymiş. Mal sevgisi ve evlat sevgisi insana o kadar tatlı gelirmiş. Malım yok seveceğim ama bir evladım var ve peygamberimizin ne kadar sevildiğini şimdi anlar oldum. Evlat sevgisi öyle bir başka ki oğlum dünyaya geldiğinde eşime ' Senin için üzülüyorum hiç bir zaman anne olmanın nasıl bir şey olduğunu anlayamayacaksın' demiştim lousalık psikolojisiyle. Yüzüme bakıp gülmüş ve 'sende baba olmayı tadamıyacaksın' demişti. Bence anne olmak daha güzeldi. Haşa Allah'ı anlamaya başladığımı düşünüyordum. Kullarına karşı ne kadar merhametlidir, affedicidir. Sonuçta annelerde Rabbimin zerre kadar merhameti var ve o merhamet sinek bile ısırmasın diye sabaha kadar uykusuz kalmayı göze alıyor. Ki doğum hadisesi başlı başına bir olay.

                     Ben uykusuna düşkün bir hatun olarak Salih'i dünyaya getirmeden önce çocuk gece ağlar ağlar ben duymam, eşim zaten geceli gündüzlü çalışıyor o hiç duymaz çocuğu ağlamaktan çatlatırız diyordum ki korktuğum gibi olmadı. Ağlaması şurda dursun iki saat uyanmasın kalkıp nefesini dinliyordum. Eminim şimdi bu yazıyı okuyan annelerde aynı şeyleri yaptıklarını söylüyorlardır. Evet aynı şeyleri yapıyoruz çünkü; Rabbimiz tüm anneleri aynı donanımla yaratmış ( fıtratları değişmiş olanlar müstesna).

         Rabbim tüm anne ve anne adaylarına hayırlı evlatlar nasip etsin. Salih kul olmaları içinde bize sabırla onları yetiştirme gücü versin özelliklede tuvalet eğitimi veren annelere çünkü bende ipler kopma noktasında dua edin  Salih evlat çişimiz tuvalette şarkısı eşliğinde tuvaletini söyler hale gelsin.:)

Hiç yorum yok: