28 Temmuz 2012

Çişimiz Tuvalette...



                     Öncelikle yavrusuna tuvalet eğitimine başlayan annelere sabır ve yardım diledikten sonra konuma geçmek istiyorum. Son üç aydır oğluma tuvalet eğitimi vermeye başladım. Tabi yeni fenomenimiz Pepee'nin şarkısı eşliğinde. Ben, eşim kayınvalidem olmak üzere hepimiz bu şarkıyla tuvalet eğitimine başlasak da benim erken zamanda başlamam ve oğlumun ilk defa beni hayal kırıklığına uğratması sonucu hala aynı şarkıyı söyler durumdayız.

Ve tuvalet eğitiminin ne kadar önemli olduğu konusunda az çok bilgim olmasına rağmen, benimle uzun uzun konuşan Okul Öncesi Öğretmeni Ebru Durgut arkadaşıma buradan teşekkür ediyorum. Bir kaç form sitesinden ve kitaplardan okuduğum kadarıyla sizlerle paylaşacağım.

                           Ama öncesinde eğer titiz bir anneyseniz tuvalet eğitimine başlarken benim gibi halılarınızı ortadan kaldırın. Havaların sıcak olması bize bu konuda avantaj sağlayacak.
                         Koltuk takımınız yada kanepelerinizin üzerine kesinlikle ve kesinlikle örtü serin. Çünkü  o mini minicik sevimli oğlunuz gözünüze baka baka kanepenize kakasını yaptığında hiç de sevimliliği kalmıyor. Hatta bir ara çıldırma noktasına geldiğiniz anlar bile olabilir dua edin de o anlarda eşiniz yanınızda olsun ve o minik b.böceğini alıp diğer odaya götürsün.
                         Birde bu eğitim boyunca evinize misafir çağırmayın ve misafirliğe gitmeyin. Şükür ki benim oğlum sadece annesinin halı ve kanepelerine işiyor başka yerde söylüyor bu benim için sevinç kaynağı durumunda okurken maşşallah deyin sonra nazar değiyor. :)

                      Sonuç olarak Freud' a göre 0- 3 yaş kişiliğin nasıl oluştuğunu anlatan yazımla kapanışı yaparken sadece sabır diliyorum ve çocuk yetiştirmek gerçekten bir sanat Rabbim yardımcımız olsun tüm annelerin. Amin.

1. Oral Dönem: ( 0-2 ) yaş

Haz kaynağı ağızdır. ( Besin almak ) Dudaklar, ağız boşluğu, yutma şeklinde işler. Eğer besin maddesinden hoşlanılmazsa tükürülür. Diş çıkarmaya başlayınca ısırma ve tükürme işin içine girer. Bu yapılar daha sonra kişiliğin karakterini belirler. Ağzın dolmasından hoşlanım bilgi edinme, eşya depolama ve bunlardan haz almaya dönüşebilir ya da kolayca aldatılabilir, her şakaya kanabilir. Yani, “ oral saplanım ” görülebilir.
Bu dönemde anneye bağlılık çok ön plandadır. Bağımlılık duyguları bu dönemde oluşur ve yaşam boyu da sürer. En zor giderilen duygudur. Egonun gelişmesinden sonra bile bireyin kaygılı, korkulu, güvenini yitirdiği dönemlerde bu bağımlılık duyguları tekrar görülür. En aşırısı ana rahmine dönme isteğidir.

2. Anal Dönem: ( 2-3 ) yaş

Besin maddeleri sindirildikten sonra kalan artıklar bağırsağın son bölgesinde birikir ve anüs bölgesindeki kaslar üzerine basınç yapar. Bunun sonucunda dışkılama yapılır ve rahatlama sağlanır.
İki yaş civarında başlayan tuvalet eğitimi bu dönemde büyük önem kazanır, çocuğun kişiliği üzerinde kalıcı izler bırakır. Çocuğun içgüdüsel olan bu dürtüsünün bazı kurallarla kontrol edilmesi istenir. Böylece çocuk boşaltımdan duyacağı hazzı ertelemeyi öğrenir. Annenin tutumları tuvalet eğitiminde ve çocuğun kişiliğinde bırakacağı etkilerde önemlidir.

Anne Tutumları:

• Anne kuralcı, titiz, katı ise çocuk dışkısını tutmaktan kabız olabilir. Tüm davranışlarını etkilerse çocuk tutucu bir kişilik geliştirir. İnatçı, cimri, sinirli olur.
• Anne baskıcı ise çocuk olur olmaz yerlerde anneyi cezalandırmak için dışkısını boşaltır. İlerde ise eziyet etmeyi seven, dağınık kimlik özelliği geliştirir.
• Anne teşvik edici ise çocuk dışkılama olayının önemli olduğunu anlar. İleride üretken ve yaratıcı olur.


Kaynak: http://www.izafet.com/metafizik-bilimkurgu-mitoloji/514119-freuda-gore-kisilik-evreleri.html#ixzz21unoJA4J

1 yorum:

ebru mine bayram dedi ki...

Tesekkur ederim :) her zaman seve seve yardimci olurum. Bu konuda onerdigim kitaplarida onerebilirsin. Blogunu takip ediyorum surekli:)