28 Temmuz 2012

Hacamatla Sağlık

                      Minumum düzeyde de olsa çeşit çeşit hastalığı olan bir hatun olmam hasebiyle bir çok alternatif tıp yöntemlerini denemiş bulunuyorum. Bioenerji, Tay ayak masajı ve hacamat. Ben size en son yaptırdığım ve peygamberimizinde( s.a.v.) sünneti olan hacamattan bahsetmek istiyorum.

                      Geçen yıl eşime küme baş ağrısı hastalığı teşhisi konulmasıyla başladı. Bu öyle beter bir rahatsızlık ki; bir hafta boyunca eşimin baş ağrısı, mide bulantısı, göz yaşarması ve bayılmasıyla birlikte ben ve eşimin ailesini çok korkuttu. Ben de o sırada tanıdığım bir ablamın evinde yapılan hacamat seansına katılarak hacamat maceramı başlattım. Başlama sebebim eşime de yaptırabilmekti. Birçok insana ilk söylendiğinde korkutucu gelen hacamat aslında çok hastalığa faydalı olmakla birlikte, Rasûlullah (s.a.v): "Miraç'tan inerken hangi Melek cemaatine rastlasam, Ey Muhammed (s.a.v)! Ümmetine hacamat olmalarını emret dediler." buyurmuştur. Ve peygamberimizin sözü üstüne söz söylemek kimsenin haddi değilidir, belki korkup yaptırmayabilir ama öyle bir şey yoktur demek kişiyi sıkıntıya düşürebilir.


               Öncelikle hacamattın ne olduğunu ayrıntılı anlatmak gerekirse, buna en iyi cevap gene hadisler olacaktır.
  • Peygamberimiz(s.a.v), Hayber'de zehirli koyun etinden zehirlendiği zaman, Cebrail (a.s) kendisine, hemen kafasının arkasından hacamat yaptırmasını söylemiştir. İbn Ömer (r.a) şöyle buyurdu: Ben, Rasûlullah (s.a.v)'den şu buyruğu işittim: "Hacamat olmak aç karnına daha faydalıdır. Hacamat olmak aklı ve hıfzetme (ezberleme) gücünü arttırır." (2) Yine bir Hadis-i şeriflerinde: "Hacamat her hastalığa faydalıdır, uyanık olun hacamat olun." buyurmuştur.
  • Hz. Ali radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam hacamat oldu ve bana emretti, ben de hacamat yapan zatın ücretini ödedim."
  • Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: "Kim hacamat olmak isterse, ayın 17 veya 19 veya 2l'ini arasın. Sakın, kan fazlalaşmak suretiyle birinize galebe çalıp onu öldürmesin."
  • Hz. Câbir radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselam (bir keresinde) atından bir hurma kütüğü üzerine düşmüş ve ayağı çıkmıştı."
  • Râvi Vekî' der ki: "Yani Resülullah aleyhissalatu vesselâm, bir incinmeden dolayı ayağının üstünden hacamat ettirmiştir."
  • İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Haccam ne iyi kuldur; (fazla) kanı giderir, beli hafifletir, gözü parlatır."
  • İbnu Abbas der ki: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm Miraç gecesinde, meleklerden mürekkeb bir cemaate her uğrayışında: "Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" derlerdi."Tirmizi, Tıbb 12, (2054).
  • Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, boynunun iki tarafındaki damarları ile iki omuzun arasındaki damardan hacamat olurdu."Ebu Davud, Tıbb 4, (3860); Tirmizi, Tıbb 12, (2052); İbnu Mace, Tıbb 21, (3483).
  • - İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Şifa üç şeydedir:- Bal şerbeti.- Kan aldırma. ( hacamat )- Ateşle dağlama.Ancak ümmetimi dağlamaktan menediyorum."Bir rivayette: "Balda, hacamat olmada şifa vardır." denmiştir."Buhari, Tıbb 3.

Peki hacamat nasıl yapılır ?

              Hacamat vakum usulü ile vücudun çeşitli yerlerinden kan almaktır. Hacamatla vücuttan alınan fazla kan kalp ve beyin sektelerine, sinirsel rahatsızlıklara, alerji vb. bir çok hastalığa sebep olmaktadır.
Hacamatla; işte bu fazla kan ve deri altındaki kirli kanlar dışarı çıkartılır. Deri altındaki kılcal damarlarda kan dolaşımı normal dolaşıma nazaran daha yavaş yürüdüğünden dolayı yıllarca bu kanlarda yoğunluk, koyuluk artar ve dokulara yeterince oksijen ve besin ulaşamaz hale gelir.
Bu sebepten dolayı vücutta çeşitli rahatsızlıklar (baş ağrısı, bel ağrısı, diz ağrısı, uyuşukluk, tembellik, ağırlık, v.s) baş gösterir. Hacamat ile deri altındaki bu rahatsızlıklara sebep olan kan dışarı çıkartılarak kanın rahatça dolaşması sağlanmış olur.

              Vakumlanan deri uyuştuğu için küçük jilet darbeleri, size sanki vücudunuza kalemle dokunuluyormuş hissi vermektedir.

          Ben bizzat başımdan, belimden, omuzlarımın arasından ve kalp hizamdan yaptırdım. Yaptırmış olduğum hacamat sonunda hacamat yapan abla kalbimde tıkanıklık olduğunu, omuzlarımda kireçleme başladığını ve belimde de fazla miktarda iltahap olduğunu söyledi. Bunun üzerine belimdeki dayanılmaz ağrı için gittiğim doktor belimde iltahap olduğunu söyledi ve kas gevşeltici ilaç verip gönderdi. Hacamatçı ablanın söylediğini modern doktorumuz tastik etmiş oldu. Ben önceden yaşamış olduğum sıkıntılardan dolayı doktorlara güvenini yitirmiş bir hasta olarak ilaçları almadım ve Ramazan bitiminde yaptıracağım hacamat seansını beklemekteyim. Eğer hacamat seansına katılmak isteseniz bana ulaşabilirsiniz.   
Sağlıklı mutlu bir hayat dilerim.

Hiç yorum yok: