06 Ağustos 2012

Oğul Çıldırtan İftar Davetleri


 Ne demek şimdi diyeceksiniz oğul çıldırtan. Aynen öyle efendim benim evime ne zaman misafir gelecek olsa oğlumu şeytan baştan çıkarıyor. Sonunda bir çıngar çıkıyor evde dayağı yiyor rahatlıyor. Dayak cennetten çıkma mı? Evet kesinlikle evet ha sonunda ne oluyor benim ciğerim acıyor ama olan oluyor. Zaten oruç ağız bin bir emekle hazırlanmış sofrayı deviren çocuğa ne yapılır sizce.

 A) Aferin oğlum senden daha iyi kurgulanmış yaramazlıklar bekliyorum denir.
 B) Allah cezanı vermesin bıktım senden deyip poposuna şaplak atılır.
 C) Hem babasına hem oğluna olayın şiddetiyle bağrılır ve iftardan gelecek sevaplar baba ve oğula eşit miktarda dağıtılır iftarı hazırlayana sevap yerine yorgunluk kalır. 
D) Allah ne verdiyse o an için yapılır.

Ben tek seçenek seçemeyip hepsinden ortaya karışık yapan annelerdenim. Mutlumuyum? Hayır, ama elimde değil. En basitinden bu sabah oğlumun yaptığı muzurluğu anlatayım. Sen git benim sürmemi al. (Ki bu sürme şu en kalın olan kalem şeklindeki göze bile sürülünce 3 gün çıkmayanlardan.) Tüm kapı, bulaşık makinesi, vantilatör, kitaplıktaki kitaplarda nasibini alanlardan, eli yüzü bacakları onları saymıyorum boyanmadık sehba, vitrin cam kalmamış. EVET duyuyorum bunları yaparken sen ne yapıyordun. Çocuğun yanında kanepede uyukluyordum. Annemin sözleri kulağımda yankılanıyor suç sende tabi yapacak. Ama öle olmuyor hatta Salih'e kızınca benimde küçükken annemin kırmızı rujuyla evin birçok yerini boyadığım aklıma geldi yani sobanın üstündeki ıbrık bile kırmızı olmuştu. Ne yapsın çocuk anasına çekmiş ama keşke çekmeseydi. O kadar dua ettim babasına çeksin diye tipi babası içi anası. Sonuç biraz kavga ağlama, banyo sefasından sonra öpüştük barıştık. Kıyamıyom da sıpaya ama böyle haşerelik yapınca da bir kaç eline vurmuyorum değil. Siz siz olun bana çekmeyin. Ve ne olur dua edin şu çocuğu aklıselim bir şekilde yetiştireyim. Tüm çocuk sahibi anne babalara Rabbimden sabır diliyorum.

Hiç yorum yok: