05 Ağustos 2012

Avuç İçindeki Dünya





Her insan özeldir; evet gerçekten de öyle, her insan özel eskilerin bir sözü vardır   “nev-i şahsına münhasır” gerçekten de öyledir biraz emek, biraz çaba sarf edersek bunun gerçektende böyle olduğunu anlayabiliriz. Her insan özel bir yapıda özel şifreler aracılığı ile yüce yaratıcı tarafından birbirine benzemeyen fakat birbirinin aynı diye tabir edebileceğim tarzda yaratılmıştır. Bu meseleyi tam anlayabilmek için az da olsa biyoloji bilgisine ihtiyacımız vardır. Basit olarak değinmek gerekirse; insanın hangi uzvunu ele alırsak alalım belirli bir nizam ve düzen içerisinde olduğunu görüyoruz bu konunun detaylarına girmeden bugün sadece ellerimiz üzerinde konuşmaya ya da fikirlerimi beyan etmeye çalışacağım.


Eller vücudun en önemli parçalarından biridir. El üzerinde bulunan parmaklar adeta bir medeniyet harikası hatta, baş parmak için eğer başparmak olmasaydı bu günkü medeniyet oluşmayacaktı yani medeniyeti bir başparmağa borçluyuz. Ayrıca başparmak uçlarında bulunan parmak izleri başlı başına bir mucizedir. Her insanda farklı şekillerde karşımıza çıkması çok ilginçtir. Elimizi incelemeye başlıyoruz avuç içimiz de mucizelerle doludur. Avuç içerisinden de parmak izi benzeri izler alınmakta suç ve suçluların bulunmasında adalete büyük yararlar sağlamaktadır. Ben ise başka bir açıdan avuç içini değerlendirmek istiyorum avuç içerisindeki çizgiler hep dikkatimi çekmiştir. Bu çizgiler bana acaba ne anlatmak istiyor demişimdir. Bu konu ile ilgili ufak çaplı yaptığım araştırmada ilginç bulgulara rastladım.www.risaleajans.com isimli internet sitesinde “50 yıl önce bilim adamları genetik bir hastalık olan Down Sendromu (mongolizm) ile avuç içindeki dört parmak çizgisi denilen bir çizgi arasında münasebet keşfettiler. Avuç içinde her zamanki enine iki çizgi yerine Down Sendromlu çocuklarda avuç içini enine kesen sadece bir tane çizgi bulunuyordu. Bunu takip eden yıllarda tıp uzmanları el ve ayaklardaki daha çok kavis, çizgi ve yaylar ile Down Sendromu ve diğer bazı hastalıklar arasında bağlantı kurmayı başardılar”. Şeklinde devam eden yazıyı okumak bana bu konuda bir yazı yazma ihtiyacını doğurdu. El ayası içerisindeki çizgilerin farklı kısımlardan oluştuğunu kimi çizginin hayat çizgisi kimi çizginin kader çizgisi olduğunu öğrendim. Bu benim için ilginç bir sonuçtu. Bilemiyorum insan vücudunda daha nice mucizeler daha nice işaretler vardır. Bakmak ve görmek arasındaki çizgi gibi Rabbimden niyazım o dur ki bizi bakanlardan değil görenlerden eylesin nimetlere karşı şükredenlerden eylesin….05.08.2012 Üsküdar

Hiç yorum yok: